Zoeken
  • Niels

Kamp 2020

Beste ouders


Wat volgt is een zeer lange post, ik vraag jullie om deze zeer aandachtig te lezen (en misschien meermaals om misverstanden te voorkomen).

Het zijn spannende dagen. Toen we vrijdag de bevestiging kregen dat we toch op kamp mochten, kon ons geluk niet op! Het enthousiasme begon nog sterker te borrelen en het aftellen kon beginnen. En toch steeg er ook ongerustheid. De vele maatregelen die ons worden aangeraden moeten ook uitvoerbaar zijn, hoe gaan we dat doen, wie kan daarvoor tijd maken, wanneer moeten we klaar zijn, … zijn vragen die allemaal naar boven kwamen. We beslisten daarop om snel de voorinschrijvingen voorlopig te sluiten. Ja we weten dat er oorspronkelijk werd gezegd dat die open zouden staan tot 25 mei. Maar onvoorziene omstandigheden vragen onvoorziene maatregels. Die beslissing werd gemaakt om een stormloop aan inschrijvingen te voorkomen. Meer dan ooit moeten we nu controle hebben over onze inschrijvingen en geduld uitoefenen zodat alles veilig kan verlopen.

Onze mailbox stond kort daarna propvol… Vele mails van leden die graag mee op kamp willen gaan maar die nog niet konden inschrijven. We zijn trots op al dat enthousiasme en begrijpen jullie vraag. Het zijn momenteel drukke tijden, de overgrote meerderheid van de leiding studeert voltijds en knutselt ’s avonds nog een paar uurtjes KSA werk in hun planning. Veel van jullie mails hebben we nog niet kunnen beantwoorden. Onze excuses daarvoor. Toch vragen we begrip. We zijn druk bezig geweest met de verdere voorbereidingen en moesten een paar moeilijke knopen doorhakken. Wat hieronder volgt is definitief en staat helaas niet meer ter discussie. Ieders gezondheid staat op het spel.

Concreet namen we de volgende beslissingen:

1) Om de leiding en het kampgebouw de nodige tijd (we zijn de eerste groep die gaat) te geven om alles veilig te maken (denk maar aan splitsen van ruimtes, opzetten van tenten op een veilige afstand, materiaal verdelen, de keukens poetsen, …) Vertrekken we per bubbel op 4 juli op kamp met de trein. Voor de kabouters verandert er niets. Die blijven vertrekken op 6 juli.

Vertrek van het kamphuis terug naar huis blijft op 11 juli. Hiervoor willen we vragen om uw KSA’er te komen ophalen met de auto. Carpoolen zal mogelijk zijn, maar enkel voor broers/ zussen of voor leden binnen dezelfde bubbel. De prijs voor het kamp zal hierdoor dus ook worden aangepast.

2) We vertrekken op kamp in 3 bubbels. Alle bubbels zullen op hetzelfde kampterrein verblijven maar uiteraard ten alle tijde veilig gesplitst van elkaar. Hieronder de bubbels

a. Een bubbel van 8 leiders en max 42 leden. (kabouters + eventueel pagadders)

b. Een bubbel van 6 leiders en max 44 leden. (pagadders)

c. Een bubbel van 9 leiders en max 41 leden. (jongknapen, knapen en jonghernieuwers) die allemaal in tenten zullen slapen.

3) We willen met aandrang vertellen dat we oprecht IEDEREEN de kans willen geven om mee te gaan op kamp. Toch vrezen we dat dat dit jaar niet mogelijk zal zijn… Een inschrijvingsstop is een methode die we altijd vermeden hebben, helaas is er nu geen andere optie. Het maken van een vierde bubbel is helaas niet mogelijk omdat de locatie dit simpelweg niet mogelijk maakt.

- Leden die zich inschreven via de voorinschrijving hoeven zich geen zorgen te maken. Jullie staan op de lijst en kunnen mee.

- Leden dit nog niet zijn ingeschreven zullen dat op een later tijdstip kunnen doen.

Bubbel a) bevat momenteel 21 kabouters (van de 57) en 8 leiders. Hier is dus nog plaats voor 21 kabouters. Indien deze bubbel niet vol zit, wordt ze aangevuld met pagadders die geen plaatsje zouden hebben. Kabouters krijgen hier wel voorrang.

Bubbel b) bevat momenteel 30 pagadders (van de 68) en 6 leiders. Hier is dus nog plaats voor 14 pagadders. Indien er meer pagadders willen inschrijven kunnen we die doorschrijven naar bubbel a) als de capaciteit dit toelaat.

Bubbel c) bevat momenteel 20 jongknapen (van de 32), 6 knapen, 8 jonghernieuwers en 9 leiders. Hier is dus nog plaats voor 7 leden. Bubbel c verblijft sowieso allemaal in tenten.

4) Alle inschrijvingslinken zullen opnieuw geopend worden op woensdag 27/05 om 20u. Je vindt de links vooraan op www.ksaruddervoorde.be . We vragen jullie om dit bericht te delen met elkaar via facebook, whatsapp, instagram, postduif of eender welk ander kanaal zodat IEDEREEN de kans krijgt om in te schrijven. Leden die niet op tijd kunnen inschrijven of die na de drempel komen te staan zullen op volgorde in de reservelijst terecht komen. Indien leden niet kunnen meegaan (meer hierover later) zal de lijst worden aangevuld met de reservelijst. We vragen ook pas te betalen wanneer we jullie inschrijving bevestigd hebben via mail!

5) Welke leden mogen mee: Iedereen mag mee, met en zonder bijzondere noden, als dat veilig kan. De voorwaarden:

i. Behoort een deelnemer tot een risicogroep? Dan mag die meedoen aan de activiteit of het kamp als hij toestemming heeft van de ouders, voogd (bij chronische ziektes onder controle door medicatie) of mits toestemming van de huisarts.

ii. Was je ziek vóór de start (minimaal 5 dagen terugtellen) van de activiteit of tijdens de activiteit? Dan mag je niet (meer) deelnemen. Dat geldt voor iedereen die betrokken is:kinderen, jongeren, begeleiders, kookouders, enzovoort.

iii. Ouders moeten een oplossing hebben voor het geval uw kind ziek wordt. Bij verschijnselen van koorts en andere symptomen (hiervoor krijgen jullie een duidelijke fiche) moet uw kind worden opgehaald. Houd hier aub rekening mee.

Ik wil deze ellendig lange post afsluiten met een vraag tot vertrouwen. Als leidingsploeg hebben we een situatie als deze nog nooit meegemaakt. We kunnen jullie beloven dat we er alles aan zullen doen om het voor iedereen zo leuk mogelijk te maken met de nodige maatregelen om iedereen gezond te houden. Dat betekent ook voor ons grote opofferingen, stress en onzekerheid. Jullie steun is nu dus meer dan ooit nodig! We begrijpen dat we mensen en leden zullen moeten teleurstellen. Dat doet ons oprecht pijn. Toch kan het niet anders…

Als laatste wil ik zeggen dat alle info in deze brief de juiste info is. Vind je ergens nog een fout in een formulier, negeer die dan. Neem deze brief aan als de enige juiste info!

Een stevige KSA- groet Niels

0 keer bekeken
  • White Instagram Icon

© Copyright 2018 by KSA Munckzwalm Ruddervoorde. 

Contact:

Tel: 0476/46 89 92 of 0471/32 59 83

 mail: hoofdleiding@ksaruddervoorde.be

Adres

Voor brieven en documenten: Tramstraat 14 8020 Ruddervoorde